Saturday, June 4, 2011

Global Gutz Alleycat 2011 - Kraków


Global Gutz to wyścig rowerowy rozgrywany na całym świecie w tym samym momencie. Zasady są proste - trasa ma 21 km i 5 punktów, wygrywa ten kto ukończy wyścig pierwszy. Wyniki z poszczególnych miast są wysyłane do organizatorów i porównywane z wynikami z innych, tworząc tym samym statystyki dla całego świata. W tym roku wyścig zaczyna się 11 czerwca o 24 czasu Greenwich, czyli o 1 w nocy czasu polskiego.
http://www.globalgutz.org.../


Spotykamy się po 24 (tak, żeby móc wystartować punktualnie o 01:00) na skrzyżowaniu ulic Powstańców Wielkopolskich, Stanisława Klimeckiego, Nowohuckiej i Kuklińskiego (nie ma jej jeszcze na Google Maps):
o tutaj: http://tinyurl.com/3b2z8x4

Dla mniej ogarniętych - wyścig zaczyna się 12 czerwca o 1 w nocy, czyli w nocy z soboty na niedzielę.

Weźcie ze sobą 5zł wpisowego (są nagrody i szprychówki) i obowiązkowo kaski (!)


Wiem, że wymóg jazdy w kasku może być dosyć kontrowersyjny, ale chodzi tylko i wyłącznie o wasze bezpieczeństwo. Na Global Gutz zawodnicy potrafią osiągać spore prędkości i na prawdę, wszystko może się wydarzyć, dlatego lepiej zabrać ze sobą kask.

15 comments:

Anonymous said...

Czyli nie ma opcji wziąć udziału nie posiadając kasku? Szczerze mówiąc chętnie bym się wybrał, ale kasku niestety nie posiadam.

Anonymous said...

znajomych pewnie też, co? kask można pożyczyć.

Stan Baranski said...

Napisz na Fixed Gear Krakow na Facebooku czy ktoś nie pożyczy na starcie, na pewno ktoś się znajdzie.

Anonymous said...

@Anonymous said...
znajomych pewnie też, co? kask można pożyczyć.

czemu w tobie tyle jadu? z takim nastawieniem to współczuję twoim znajomym o ile ich masz:)

czyli się nie da bez kasku, no cóż, ewentualnie będę musiał się popytać.

Stan Baranski said...

FB :)

Anonymous said...

Słyszę o tym pierwszy raz, i chciałbym zapytac o kilka rzeczy , mianowicie :

- czy jest to wyscig dla jakiejs okreslonej grupy wiekowej?

- czy typ roweru ma znaczenie (w sencie czy jest określony z góry) ?

- czy jest jakis regulamin w j.polskim najlepiej ? (bym prosił)

Anonymous said...

Na wszystkie 3 pytania odpowiedź brzmi: nie.
Ale jeśli nie jesteś pełnoletni musisz mieć zgodę opiekunów i oczywiście kask oraz oświetlenie.
Możesz przyjechać na jakimkolwiek rowerze, ale sugerowany jest szosowy z uwagi na spore tempo.
Regulaminu nie ma, bo nie lubimy nakazów.
Jak wyżej: trasa ma 21 km i 5 punktów, trzeba jechać po wytyczonej trasie i nie skracać jej w jakikolwiek sposób. Wygrywa ten kto przyjedzie pierwszy. Trasa nie jest jawna, a zawodnicy poznają ją dopiero na miejscu. I to też nie w całości, na kolejnych punktach dowiedzą się gdzie są następne.

Anonymous said...

Aaa i wyścig jest rozgrywany w normalnym ruchu ulicznym z poszanowaniem zasad Prawa o Ruchu Drogowym

Stan Baranski said...

Poza tym nie ma znaczenia znajomość topografii miasta, na każdym punkcie będziesz poinformowany gdzie dalej jechać, więc nawet mapy nie trzeba mieć :)

Kacpir said...

@Aaa i wyścig jest rozgrywany w normalnym ruchu ulicznym z poszanowaniem zasad Prawa o Ruchu Drogowym

Trochę nie wygodne, bo nieskromnie przyznaję, że nie mam zwyczaju np. stawać na czerwonym (sic!). Rowerem się jeździ, nie czeka.

Stąd moje pytanie, co jeśli ktoś będzie jeździł nie zgodnie z prawem? Czy zostanie zdyskwalifikowany?

Stan Baranski said...

Jedziesz jak chcesz. Chcesz łamać przepisy - łamiesz. Nie chcesz - nie łamiesz :)

Liczy się tylko kto pierwszy będzie na mecie :)

Anonymous said...

dokładnie. organizator nie ponosi odpowiedzialności za jazdę wbrew przepisom oraz za ewentualne szkody. ;)

Anonymous said...

A jakiś limit czasu? Bo ja to bym bardziej rozrywkowo pojechał :D:D

Anonymous said...

Po co limit czasu ? Jedziemy na lajciku :P

dsm said...

Mi się zdaje,że ważne jest jaki osiągnie się czas w globalnej rywalizacji, czyli sam wynik personalny miejscowej edycji nie jest tak istotny , albo po prostu drugorzędny z oczywistych względów. Wydaje mi się że warto się dogadać co do zmian, żeby móc robić jak najlepszy wynik, wtedy z takiego peletonu i tak pierwsze pare osób ma szansę mieć ten sam wynik, co potwierdzają wyniki globalne, stąd tak ważne jest pracowanie na zmiany przez pierwsze 20 km np.po 1 km, wtedy można polecieć grubo, a na ostatnim 21 km każdy równo zmęczony rozkminia finisz wg.posiadanych jeszcze sił. mogę się mylić8)

Post a Comment